Going South East 8 – 15 oktober 2018

Overig / Reizen uit voorgaande jaren / 9 juli 2018

Na de eerste editie van Going East in 2017 (door onder meer Polen, Tsjechië en Hongarije) klonk de roep om een tweede versie en daaraan geven we met deze reis gehoor.

Dit keer zoeken we het zuidoosten op, met een start in Italië en een finish in Kroatië.
De route leidt door Italië, Slovenië, Kroatië en Bosnië Herzegovina.
Het is een avontuurlijke reis met culturele aspecten. Het rijden over mooie wegen heeft als vanouds een grote rol.

Reken op mooie kusten en verlokkelijke stranden in Kroatië en op burchten en kastelen in Bosnië-Herzegovina met zijn rijke, deels Ottomaanse historie.

Aankomstdag

Verzamelen in een klein en fraai wijnkasteel in het oosten van Italië.

Dag 1

Start van de eerste etappe.
Van Italië rijden we door het binnenland van Slovenië naar Kroatië waar we finishen in Opatija.
Natuurlijk gaan op zoek naar truffels en we overnachting in een fraai design hotel, dat direct aan het strand ligt.

Dag 2

Via de prachtige kustroute rijden we naar Pag, het op twee na grootste eiland in de Kvarnerbaai.

Dag 3

Op deze dag zetten we onze tocht langs de kust van Kroatië voort.
Overnachting in Split

Dag 4

We maken de oversteek naar buurland Bosnië-Herzegovina. We bezoeken Klis Fortress (bekend van de serie Games of Thrones) en ’s middags is er gelegenheid om Mostar te verkennen.
Overnachting in het centrum van deze oude stad met zijn aangrijpende historie.

Dag 5

’s Morgens vroeg rijden we naar Sarajevo waar we overnachten. Overdag maken we een uitdagende excursie die we nu nog niet verklappen.

Dag 6

Een laatste etappe door Bosnië-Herzegovina met bezoeken aan een tweetal bezienswaardigheden op de route. Overnachting in Banja Luka.

Dag 7

Een laatste fraaie route waarna we finishen in het mooie Zagreb in een hotel met grandeur en een historie perfect passend bij het thema van deze reis..

Indien gewenst kunnen we voor transport van de auto zorgen naar de start en vanaf de finish terug naar Nederland.

Als je graag vrijblijvend geïnformeerd wilt worden of het volledige programma ontvangt, stuur dan een mailtje naar hetty@petrol-and-wine.nl.

Print Friendly, PDF & Email

Vorig bericht

Tour de France 25 - 31 mei 2018

Volgend bericht

Ons progamma voor 2019....

Uitgelicht

Tour de France 25 - 31 mei 2018

Rijden over uitdagende stuurmanswegen, door bijzondere streken en logeren in sfeervolle hotels Een reis voor de liefhebbers...